|
welcome
Honnan ered vajon a késztetés, a vágy, hogy megfejtsük az élet nagy titkait. Amikor a még a legegyszerűbb kérdésekre se tudjuk a választ. Miért vagyunk itt? Mi a lélek? Miért álmodunk? Okosabb lenne talán, ha nem kérdeznénk. Nem kutatnánk. Nem sóvárognánk, de az ember természete nem ilyen, sem a szíve. Nem ezért vagyunk itt... Ez hát a késztetés. A vágy, hogy megfejtsük az élet nagy titkait. De végül is mit számít mindez, ha az emberi szív csak legapróbb pillanatok értelmét képes felfogni. Itt vannak. Közöttünk, az árnyékban a fényben. Mindenütt. Vajon ők tudják már?
Az oldal alapítása: 2013. szeptember (A játéktéren 1988-ban járunk.)
|
|
promónk
Kukkants be az általunk fenntartott két másik oldalra is, ha egy másik világra is kíváncsi vagy, amit szintén mi igazgatunk. :)
|
last posts
► Konyhaby Jean Grey Szomb. 28 Ápr. - 17:19 ► Folyosókby Jean Grey Szer. 21 Márc. - 17:51 |
Top posting users this month | |
i'm here
Jelenleg 140 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 140 vendég :: 1 Bot Nincs A legtöbb felhasználó ( 358 fő) Szomb. 26 Okt. - 17:35-kor volt itt. |
|
| |
független loneliness is a gun Play By : Jonathon Young
Hozzászólások száma : 577
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Pént. 19 Szept. - 9:58 | |
| Ugyan, kérlek, egy percig sem hibáztat téged senki sem! Részemről sem volt túl taktikus a szereplőkre épített sztorivonalú kalandot indítani nyáron. Mondhatni butaság volt. És nem utolsó sorban úgy tűnik, hogy az itteni társaságnak jelen módszereimmel - tizenöt ember esetében egyszerre egészen biztos - nem én vagyok a megfelelő mesélő. Ezt a mesét befejezzük, azután míg ki nem ötlök valamit, egy ideig mellőzni fogom az oldalon a hagyományos értelemben vett mesélői tevékenységet. Addig biztosan, míg nem sikerült kibogoznom a jelen mesélésem tanulságait. |
| | |
X-men be brave, we're a team Play By : Mark Walhberg
Hozzászólások száma : 136
Kor : 32
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szer. 17 Szept. - 23:07 | |
| Már késő van, nem lépnék át a titkos multimra, de én krek elnézést Nikola helyett, mert elolvastam a kritikákat és hát azért tarthatott biztos embernek, mert alapvetően az is lettem volna, csak családi balhé alakult ki és sajnos ki kellett lépnem a meséből, de holnap vagy legkésőbb utána, visszatérek, már le van beszélve a dolog, csak egy kicsit gázos volt a pár nap. |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Jonathon Young
Hozzászólások száma : 577
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szer. 17 Szept. - 20:57 | |
| Teljesen igazad van, sivatagi fürdő hangulata van - miután valahol a távolban eltörött az a bizonyos cső... - a jelen helyzetnek. Éppen ezért szeretnék kérni egy kis időt, hogy átgondoljam a dolgot, azután a maradék szereplővel - és némi deus ex machina mesélői monopólium felhasználásával - szeretném lezárni a kalandot. Úgy, hogy minél gyorsabb legyen, de a megfejtés is kiderüljön, minél kevésbé összecsapott módon. Legkésőbb holnap jelentkezem a vélt megoldásommal. |
| | |
Törvényen kívüli our time is coming Hozzászólások száma : 100
Kor : 34
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szer. 17 Szept. - 18:59 | |
| Nem, mintha eddig nagyon türelmetlenkedtem volna, de most már érdekelne, hogy minek időpontot írni, hogy mikor van körváltás, ha soha nincs betartva? Egyáltalán játszunk még vagy megállt az élet? Bocs, de úgy érzem, hogy teljesen kifulladt a dolog. |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Jonathon Young
Hozzászólások száma : 577
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szer. 3 Szept. - 14:40 | |
| Dehogy, Jaime, dehogy taposol. Ha ilyen érzékeny lennék - nem irodalmi értelemben -, akkor bizony inkább nem vállaltam volna, hogy mesélek. A későbbiekben mindenképpen szem előtt fogom tartani a szóródást. Valamint ezek szerint egy kicsit jobban csőmodul felé kell hajlítani a játékvezetést, amit eddig kevéssé kedveltem, de itt talán megszeretem. |
| | |
ember I just believe my eyes Play By : Rose Byrne
Hozzászólások száma : 433
Kor : 37
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Kedd 2 Szept. - 7:48 | |
| Szívemből szóltál Jaime, így-így^^ |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Freja Beha Erichsen
Hozzászólások száma : 170
Kor : 38
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Hétf. 1 Szept. - 22:08 | |
| Mindig azzal kell számolni, hogy a csapat fele kiesik. S így innentől már csak kellemes meglepetések érhetnek S a mesélőnek is kell rögtönöznie, átszerveznie, pláne ha azt szeretné, hogy a kaland ugyanoda fusson ki, ahova eredetileg tervezte Azt viszont köszönöm, hogy ilyen jól vetted a kritikát. Reméltem, hogy nem taposok bele valami depicentrumba ^^' |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Jonathon Young
Hozzászólások száma : 577
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Vas. 31 Aug. - 9:17 | |
| S az orákulum felnyitá harmadik - negyedik, ötödik, hatodik, hetedig... - szemét, majd bölcsen így szóla: - Áhhá!És igen, erősen nehezítő körülmény volt, hogy szinte senkit nem ismertem. És naivan azzal számoltam, mindenki stabil elem lesz, vagy legalábbis szól egy esetleges nyaralás esetén időben. Nem baj, akkor most átgondolásra kerülnek a továbbiak. |
| | |
Play By : James McAvoy
Hozzászólások száma : 1244
Kor : 39
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Vas. 31 Aug. - 9:08 | |
| A lényeg szerintem meg van, jól látod. Első meséknél bőven elég a néhány játékos, ha megnézed mi hiába mesélünk rég óta mégis pl. szétszedtük a nyári mesénél a résztvevőket, így mindkettőnkre jutott 5-6 fő max. ami azért kezelhetőbb, mint a 15, akkor is, ha több külön szál van. Viszont épp ezért nem érdemes 3 fős csoportbontásokat csinálni, mert mindig vannak eltűnő emberek, ez sajna kivédhetetlen és még csak nem is a mesélő hibája. Annál pedig, hogy kire építesz, hát épp ezért fontos, hogy mindig csak olyanra, akit ismersz. Anno régen a másik oldalunknál volt is párszor belőle vita, hogy miért mindig pár központi szereplő van és pont ezzel magyaráztuk meg, hogy azok, akiket az ember nem ismer bármikor eltűnhetnek, cserben hagyhatnak és ha rájuk épül a mese, akkor a mesélő rákényszerül valami más megoldásra, vagy dobhatja a kukába az egészet, amivel mindenki más játéka is kinyírásra kerül. Szóval érdemes csak a megbízható emberekre főszálat építeni, a többiekre melléket, ami ha elveszik, hát elveszett. ^^ |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Jonathon Young
Hozzászólások száma : 577
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szomb. 30 Aug. - 23:47 | |
| Mindenek előtt szeretném megköszönni a kritikát! Nem bizalmi kérdés volt, valahogy túlmisztifizáltam azt az orosz szöveget, ügyetlenül. Végül beírtam, jobb belátásra térve. Dirk elrablása azért történt, mert megkért, hogy egy váratlan utazás miatt meséljem ki a kalandból. A vontatottságot én is érzem. A horror része lenne a mesének, azonban valahogy nehezen jön ki, mert cseppet nyakamba szakadt a tizenöt játékos. Lehetséges, hogy csak nem jól párosítottam a csapatokat, bár üdvös, hogy lassan összeállhat a hol-is-vagyunk kép. Ami engem összezavart, kicsinált, hogy vagy hosszú köröket csinálok - amire rendszerint azt hitték a játékosok, ezért hangsúlyoztam ki később az ellenkezőjét -, hogy csak egyet írhatnak. Ez pedig ugye a csapatmegbeszéléseket hajlamos megölni... Vagy rövid köröket, akkor ez nyáron igen remek, mert teszem azt nem ér rá a játékos, kimarad a körből. Illetve valahogy a játékosok eltűnése - mert amikor valaki kiszáll a kalandból, azzal nincs gondom, szól érte - is kissé kedvemet szegte, és ihletem vette. Mert az alap kiosztás szerint nagyjából három kör óta a végső megoldást babrálhatná mindenki, és hopp, vége. Csak mikor kulcskarakterek kiesnek, akkor szegény mesélő paff, saját dugába dől. /Magyarázkodás és kultúrblog vége./ Konklúzió: - Rengeteg a tizenöt játékos, nekem legalábbis egyelőre biztosan. - Fórumon háromnál nagyobb létszámú mesénél nem érdemes karakterre épülő történetvezetéssel számolni. - Van még mit tanulni. Annyit kérek, most már küzdjük végig a kalandot, én pedig megpróbálom felpörgetni a dolgot. |
| | |
Play By : James McAvoy
Hozzászólások száma : 1244
Kor : 39
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szomb. 30 Aug. - 23:31 | |
| Imhotep, Imhotep! Imádom Jonathant. Bocsánat. ^^
Próbálok én is finoman. ^^
Egyrészt sajna én az eddigi jó pár éves mesélői pályafutásom alatt már sokszor találkoztam olyannal, aki nem tudott elvonatkoztatni attól, hogy mit tud és mit nem, ezért időnként jogos inkább fontos infot pm-ben elküldeni, bár azt hiszem itt már talán a csapat bizonyította, hogy annyira nem vagyunk butusok, hogy ne tudjunk elvonatkoztatni. Mindegy, érthető ez is valahol mesélői részről, de valamelyest bízni is jó a játékosokban. Kayley nem tud oroszul, nem technikai zseni, ha nagyon unatkozik max. hátba lövi Zanet muhahaaa.
Amúgy valahogy én is ezt érzem a mesében. Nem tudom igazán, hogy milyen mesélői előéleted van Nikola, mert én pl. játszani nagyon szeretek veled, de a mesélésed az inkább egy kicsit olyan, mintha asztali lenne, csak az sajnos fórumon totál nem kivitelezhető, mert unalmassá, vontatottá és lassúvá teszi a játékot. Asztaliban röviden reagálunk ugye, gyakran van kockadobás, fórumon ellenben jobban fel kell pörgetni az eseményeket, és nem jó, ha a karik csak sodródnak az árral, mert így tényleg kicsit olyan, mint egy rossz horror-scifi-akármi, amiben jó esetben fél óránként történik valami, közben meg eszed a popcornt, de itt a kitöltő helyeken írni is kéne valamit. Mi általában egy-egy fórumos mesénél durván 5-6 mesélői kört szoktunk végigvinni, a nyári nagymesének most a zárója 7 kör volt és a nyolcadik hsz már csak a záróakkord. Ennél nagyon sokkal hosszabbra nem érdemes nyújtani egy mesét sem, maximum akkor szakaszokban, máshogy megoldva, mert így sajna tényleg eléggé eseménytelen a dolog. |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Freja Beha Erichsen
Hozzászólások száma : 170
Kor : 38
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szomb. 30 Aug. - 23:19 | |
| Eh, ez így most magas labda vagy felhívás keringőre. :/ S tehetném, hogy nem reagálok vagy csak mosolygok "ugyan"-jeleggel, de nem érzem úgy, hogy ez lenne az üdvös. Az orosz szöveget nyugodtan beleírhatod a reagba is, vagy ide. Szerintem nem kell a játékosokat ovisként kezelni. Még ha ki is lehet gugli fordítózni az egészet, ha oroszul írnád, akkor is sztem vannak olyan érettek a résztvevők, hogy az információval nem élnek vissza, ha a karakterük nem tud oroszul. Részben azért is, mert ha pl az én karim tudna oroszul, megkapom pm az infókat és ha jutok bármi okosságra, ha nem, tuti beírom a reagba, hogy felolvasom hova mi van írva, hogy a többiek is tudjanak agyalni. De ez már kari vérmérséklet-függő is, persze. /szerk: köszönöm, hogy beírtad időközben a reagba <3/ De ami az igazi gond a kalandban (bár lehet csak én látom így, majd többiek rám dobják a követ), az az, hogy nem történik semmi. Bevallom őszintén annyira ingerszegényen van majdnem minden leírva, annyira nem tudok mihez kezdeni a legtöbb esetben, hogy már Daniel eltűnésekor gondolkodtam rajta, hogy bedobom én is törülközőt. De úgy voltam vele, hogy nem, továbbmegyek a karival, mert méltányolom az erőfeszítést, amit a mesélésbe fektetsz (tudom, hogy nem kis energia) s utálok félbehagyni dolgokat, viszont a résztvevő játékosok is fáradtságot vesznek a reagírással, nekünk is energia. És több reagkör óta ez már egyre komolyabb erőpróba (legalábbis nekem), főleg mert nem tudom hova cifrázzam még, hogy megyünk arra, amerre látunk (amerre látni engedsz minket), s ebben a körben is: bemegyek a liftbe és vagy várom, hogy vki tudjon oroszul és higgyek neki vagy találomra benyomok egy gombot vállvonással, majd lesz valami. Már ha remélném, hogy történne valami. Még amikor az az árnycicaizé megtámadott minket, akkor sem volt semmi teendő: ledöntött a lábunkról, Dirket elvitte, mehetünk tovább. Igazából az egész véres támadást átsétálhattuk volna, mintha mi sem történik. Hogy megpróbáljunk közbelépni, bármit tenni? Pl Juliette hasson rá a képességével, Kayley lelője? (A fentieket csak példának hoztam fel, ahogy én látom, nem a megnevezettek nevében írok. Csak hogy tiszta legyen.) Nincs lehetőség bármi lényegit tenni-agyalni, csak menni, menni és még mindig megyünk. Ez se zavarna, ha usert szórakoztatná. Szóval nagyon szépen köszönöm, hogy mesélsz, csak nálam kezd elérni az egész egy bizonyos határt. :/ |
| | |
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szomb. 30 Aug. - 23:04 | |
| Módosítva. |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Jonathon Young
Hozzászólások száma : 577
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szomb. 30 Aug. - 22:52 | |
| Ha nem értesz egyet, szólj! Nem diktatúra ez. Arról nem is szólva, hogy így legalább én is tanulhatok. Akkor inkább odaírom, az egyszerűség kedvéért. Így egyértelműbb lesz. |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Freja Beha Erichsen
Hozzászólások száma : 170
Kor : 38
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szomb. 30 Aug. - 22:43 | |
| Ígéretes ez a "vagy"-gyal kezdés Még ha nem is értek egyet, de okés így. Ez már úgy is csak apróság volt... |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Jonathon Young
Hozzászólások száma : 577
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szomb. 30 Aug. - 22:38 | |
| Vagy amelyikőtöknek tud a karaktere oroszul, az ír nekem egy üzenetet, én pedig válaszban megírom a kisilabizálható szövegrészleteket. Ő pedig eldönti, mihez kezd az információval. |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Freja Beha Erichsen
Hozzászólások száma : 170
Kor : 38
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Szomb. 30 Aug. - 22:21 | |
| Nicola: Én karim ugyan nem tud ruszkiul, de ha lenne a csapatban vki, aki tud legalább konyhanyelven, akkor nem kellene esetleg közölni az orosz szavakat (akár töredékesen is, ha kopott), amik oda vannak írva, hogy ne csak annyi legyen a reag, hogy *Bemegy, elolvassa, hogy ez vezet a kijárathoz, megnyomja.*? Vagy nyugodtan feltételezzük azt, hogy ha tudunk oroszul, ha nem, tök mindegy mit nyomunk meg, úgy se oda jutunk, ami oda van írva? |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Freja Beha Erichsen
Hozzászólások száma : 170
Kor : 38
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Pént. 22 Aug. - 23:02 | |
| Oksa, köszönet |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Jonathon Young
Hozzászólások száma : 577
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Pént. 22 Aug. - 23:00 | |
| Akrobata mutatvány, de valahogy talán át lehet jutni hozzájuk. Nagyon kreatívnak és ügyesnek kell lenni, mivel a tervezők nem úgy készítették, hogy közöttük átjárás legyen az aknában. Kinyitásuk ránézésre leginkább nyers erővel lehetséges. |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Freja Beha Erichsen
Hozzászólások száma : 170
Kor : 38
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Pént. 22 Aug. - 22:46 | |
| Áhá! *felgyulladó villanykörtés szmájli helye* Kösz! Akkor még két kérdés Ezekhez az ajtókhoz az aknában át lehet-e a létrák segítségével mászni? És esélyesebb a felnyitásuk, mint a kódos-kulcsos liftajtónak, vagy erről az oldalról nem is lehet? |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Jonathon Young
Hozzászólások száma : 577
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Pént. 22 Aug. - 22:41 | |
| Igen, valahogy így. Amit írtam liftajtót, az pedig arrébb van a folyosón, számtáblával, kulcslyukkal. |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Sophie Turner
Hozzászólások száma : 297
Kor : 27
| | | |
független loneliness is a gun Play By : Freja Beha Erichsen
Hozzászólások száma : 170
Kor : 38
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Pént. 22 Aug. - 22:33 | |
| Szóval ez egy olyan akna, aminek feltépte a harci árnycica az egyik ajtaját, a lift nincs ott, de a _szinten_ az aknában (szóval nem nézek se fel, se le) látom, hogy ha itt lenne a lift, jobbra is, balra is, szembe is ki tudna nyílni, mert ott van ajtó. Viszont nem tudunk odakerülni azokhoz a többi ajtókhoz, mert fal zárja el tőlünk? Így?És én ezek után találok egy olyan ajtót, aminek köze nincs ehhez az aknához, de liftajtónak néz ki? |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Jonathon Young
Hozzászólások száma : 577
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Pént. 22 Aug. - 22:25 | |
| Ezek szerint kétértelműre sikeredett, de máris kiigazítom. A liftaknába nézve láthatóak további liftajtók, az aknán belül. Így már érthető? |
| | |
független loneliness is a gun Play By : Freja Beha Erichsen
Hozzászólások száma : 170
Kor : 38
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** Pént. 22 Aug. - 22:23 | |
| Nikola: "Szemben, jobbra és balra is látható liftajtó, melyek a kör egyenletes kilencven fokos felosztásának megfelelő szögekben helyezkednek el a szinten."majd "Emellett a lift mellett nincs több, ellenben némi utánajárással Jaimenek sikerül találnia egy olyan ajtót, ami vélhetően lifthez tartozik."Szóval eredetileg sem liftet akartál sugallni, hanem csak hogy valaki liftajtót tett olyan helyre, ahol nincs is lift? Jól értem, hogy nem értem? |
| | |
| Tárgy: Re: *** Orákulum *** | |
| |
| | | |
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |